ترفندهای فیلم سازی واقعیت مجازی

ترفندهای فیلم سازی واقعیت مجازی

تولید فیلم ها و بازی های مناسب برای واقعیت مجازی ,کاری بسیار دشوار است . به این ترتیب شما باید داستان هایی را در غالب داستانگویی ایجاد کنید و در عین حال از برخی از مشکلات تخصصی که ممکن است ایجادشود اجتناب کنند .

Noah Falstein ,طراح اصلی این گروه درکنفرانس توسعه دهنده های واقعیت مجازی که هفته اخیر در سان فرانسیسکو برگزار شد توضیح داد : البته در اینجا اختلاف نظرهایی در مورد این موضوع نیز وجود دارد که کدرها و  طراحان ,واقعیت  مجازی را به شیوه ای متفاوت  با سینماها و یا تلویزیون های قدیمی میسازند.

cinama

ترفندهای فیلم سازی واقعیت مجازی

 Falstein معتقد است که دوره کنونی واقعیت مجازی به سال های اولیه صنعت فیلم سازی و ورود بازیهای ویدیویی در دهه ۱۹۸۰ شباهت دارد. توسعه دهندگان  و طراحان و نویسندگان واقعیت مجازی وارد قلمرو نامعلومی شده اند و  لازم است تا ترفندهای جدید کدسازی و داستان گویی را نیز  تجربه  کنند .

یک فیلم  سینمایی را با صحنه ای در نظر بگیرید که زنی در خانه ای که  در حال سوختن است از پنجره در حال  جیغ کشیدن  است .سپس تصویر به سرعت به سراغ  صحنه دیگر میرود که در آن آتشنشان ها در حال  برقراری  تماس  با مرکز  آتش نشانی هستند و دوربین نیز هنوز به سراغ زنی که  درحال جیغ زدن است برنگشته است .

ترفندهای فیلم سازی

 Falstein  که قبلا وظیفه سرپرستی تیم توسعه بزرگرترین بازی های ویدویی توسط LucasArts را بر عهده داشته است گفت :در اولین روزهای شکل گیری سینما, بسیاری از فیلم سازان تصور میکیردند که چنین موفقیت سریعی در  زمینه نمایش این صحنه ها میتواند سبب گیج شدن بینندگان شود . LucasArts , قبلا  یک شرکت فیلم سازی  بوده است و فرانچایزهایی مانند جنگ ستارگان و  ایندیانا جونز را تولید کرده است .

 در واقعیت مجازی نیز فیلم سازان با این خطر مواجه هستند که بییندگان ,نگاه خود را به جایی غیر از  آن جایی که مورد نظر کارگردان است بدوزند. پیشنهاد او در این زمینه,این بوده  است که  سرنخ هایی  را در اختیار بینندگان قرار دهیم تا آنها بدانند که باید بر کجا متمرکز شوند.

 Falstein در این مورد میگوید نگران  نباشید ,در عوض شما میتوانید از صدا و تصویر برای هدایت کردن جهت نگاه  آنها استفاده  کنید .

یکی دیگر از موارد موجود در دنیای مجازی ,واکنش شدید بینندگان  به کاراکترهایی است که به آنها خیره میشوند. این همان مسئله ای است که  تولیدکنندگان انیمیشن کوچک هنری با آن مواجه بوده اند . در طول  صحنه های این فیلم  ,بینندگان احساس میکنند که کاراکتر اصلی توجه زیادی به آنها  ندارد و  وجود آنها  را نادیده گرفته است   زیرا  تولید کننده فیلم در ابتدا  بینندگان  را به حساب نیاورده است .

 Falstein در مورد حس ترد شدن که بینندگان در اینجا تجربه کرده اند میگوید شما در اینجا حضور دارید و  او  هیچ  واکنشی  را نسب  به شما  از خود نشان نمیدهد. لس انجلس تایمز معتقد است که  فیلم سازان هنری میتوانند با تست  کردن فیلم  با مخاطبان  قبل از رونمایی  از آن در سال  ۲۰۱۵  ,  مشکل ایجاد شده  در این  زمینه را حل  کنند .

ترفندهای فیلم سازی

مشکل دیگری که  این دسته از فیلم سازان واقعیت مجازی با آن مواجه بوده اند این است که برخی از مواقع  مخاطبان به دلیل حالتی که رکود نامیده میشود دچار تهوع میشوند. برای مثال وقتی که مردم در واقعیت مجازی ,سر خو درا  تکان میدهند ممکن است نرم افزار در حین تلاش برای ارائه تصویر  مناسب در چشم انداز آنها اندکی تاخیر داشته باشد. این امر  ممکن است سببب  به  هم خوردن حال کاربران شود زیرا احساس میکنند که این  تصاویر  با حرکات بدن  آنها تناسب ندارند .

Falstein میگوید طراحان  به این منظور  میتوانند دو اقدام  را انجام  دهند .در زندگی واقعی که  شیئی مانند یک توپ  بیسبال  به  سمت شما حرکت میکند طبیعتا  باید در زمان نزدیک شدن  به شما بزرگتر به نظر برسد  اما اگر این امر در یک صحنه  واقعیت مجازی صورت گیرد  که  به درستی طراحی نشده  است  ممکن است اندازه آن  دچار تغییر  نشود  به این ترتیب ذهن بینندگان ,منحرف  میشود و  نوعی احساس  تهوع  را ایجادمیکند .

 به هر حال این امر به سادگی صوررت نمیگیرد و طراحان نیز  باید این مساله را  به خاطر بیاورند که بینندگان فقط دو چشم  دارند و هر دو چشم نیز باید یک شی را از دو چشم انداز نسبتا متفاوت مشاهده کنند. در مورد توپ  بیسبال مجازی نیز طراحان باید مطمئن شوند که چشم راست  ,بیشتر ,قسمت راست و  چشم چپ  نیز ,بیشتر ,قسمت چپ توپ را مشاده میکند.

ترفندهای فیلم سازی

از طرف دیگر ,توسعه دهنده  واقعیت مجازی باید در این مورد نیز مطمئن شود که صحنه پیش زمینه مانند کوه , باید هیچ  تغییری نکند و  این امر در حالیکه  بینندگان, در دنیای واقعیت  مجازی در حال حرکت هستند صورت گیرد  .

 در نهایت اگر واقعیت مجازی به درستی طراحی شده باشد بینندگان میتوانند تجربه احساسی عمیقی داشته  باشند .Falstein برای مثال در اینجا به  فیلم  واقعیت مجازی Pearl اشاره کرده است که بینندگان را در یک  صندلی مسافر در ماشینی قرار میدهد که پدر در حال  رانندگی کردن است و  با دخترش که بر روی صندلی عقب نشسته  است  تعامل برقرار میکند .تماشای این  فیلم از دید دو بعدی نیز  بسیار زیبا است زیرا بینندهاحساس میکند که از نزدیک  شاهد آنها است و این  امر به  شدت احساسات مرا دستخوش هیجان  کرد.

منبع  :fortune.com

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.