تولید هدست های واقعیت مجازی توسط ایسوس
تولید هدست های واقعیت مجازی توسط ایسوس
شرکت بزرگ مایکروسافت طی رویدادی در شنژن چین اعلام کرد هدست های جدیدی که ترکیبی از هدست های VR/AR هستند توسط تولید کنندگان بزرگ در سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهند شد .نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که این دسته از هدست ها بر روی کارت های گرافیک اینتل راه اندازی میشوند و نیازی به GPU اختصاصی ندارند.
در ماه اکتبر گذشته نیز مایکروسافت اعلام کرده بود هدست های واقعیت مجازی برای ویندوز توسط پنج تولید کننده بزرگ سخت افزار تولیدخواهند شدکه عبارتند از ایسوس,دل,اچ پی و لنو.
امروز این شرکت تایید کرد که این هدست ها در سال ۲۰۱۷ وارد بازار میشوند .قیمت این دسته از هدست ها از ۳۰۰ دلار آغاز میشود .البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تولید کننده هدست های چینی VR یعنی ۳Glasses نیز به این گروه پیوسته است و از محیط واقعیت ترکیبی ویندوز در هدست های S1 VR در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ پشتیبانی میکند. البته باید اشاره کنیم که این ترکیب در مورد HoloLens مایکروسافت نیز صدق میکند.
هنوز چیزی در مورد ویژگی های این دسته از هدست ها اعلام نشده است اما مایکروسافت گفته است در این دسته از هدست ها از یک ردیاب موقعیتی استفاده شده است .پیش بینی شده است که این دسته از هدست ها با Windows 10 Creator Update کار کنند . این هدست ها قادرند بر روی محیط هولوگرافی ویندوز ضربه بزنند و بیش از ۲۰۰۰۰ اپلیکیشن ویندوز را نیز راه اندازی میکند و ممکن است برای ورود به محیط مجازی نیز طراحی شده باشد.
مایکروسافت و ویندوز در مورد این پلتفرم با هم همکاری داشته اند به گونه ای که تا پایان سال ۲۰۱۷ قادر خواهند بود در پلتفرم های اینتل و بر روی گرافیک HD کار کنند. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که ویژگی های هولوگرافیک ویندوز ازسطح بالایی برخوردار نبوده اند. با توجه به این موضوع که تعداد کاربران ویندوز۱۰ بیش از ۴۰۰ میلیون نفر است این امر سبب میشود تا واقعیت مجازی در اختیار تعداد زیادی از مخاطبان قرار گیرد .
اگر هدست های راه اندازی شده بر روی گرافیک های اینتل قادر باشند تجربه بازیهای پیشرفته را برای کاربران فراهم کنند به زودی شاهد هدست های واقعیت مجازی برای پی سی خواهیم بود.
فقط زمان است که میتواند بگوید چه سطحی از VR/AR/MR از کارت های گرافیک ترکیبی و از ویندوز هولوگرافیک انتظار میرود .البته همیشه نیز این انتظار وجود دارد که یک GPU پیشرفته بتواند قابلیت های گرافیکی را برای چنین تجاربی ارتقا دهد . اما دسترسی به تجارب اساسی VR برای گروههای بزرگتری از کاربران نیز به عنوان یک عامل مهم برای فضای رو به رشد تلقی میشود .
منبع : roadtovr.com
مقالات مرتبط : ورود یک تکنولوژی جدید به واقعیت مجازی موبایل
دیدگاه خود را ثبت کنید